Selasa, 15 Disember 2009

Ciri-ciri kanak-kanak harga diri tinggi

Tadi petang sebelum masuk dewan kuliah, sempat lah aku masuk jap kat Library USM. Cari buku rujukan berkaitan Politik Asia Tenggara. Sedang membelek-belek buku, aku terjumpa pula buku berkaitan kanak-kanak. Terlalu rindu pada anak-anak aku, aku pun terus baca buku tu, maka tak jadilah aku cari buku Politik tu. Antara isi kandungan buku berkaitan kanak-kanak tu, aku berminat nak mengabdikan hasil bacaan aku tu kat blog nie sikit, lain kali aku leh tengok2 semula.

Ciri-ciri kanak-kanak harga diri tinggi.
1. Mudah berkawan
2. Berminat untuk melakukan aktiviti-aktiviti baru
3. Mudah bekerjasama dan patuh pada arahan
4. Boleh mengawal perlakuan
5. Bermain sendiri dan bersama rakan-rakan lain
6. Mempunyai idea-idea tersendiri dan kreatif
7. Riang, bersemangat dan mudah berinteraksi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan