Sabtu, 16 Januari 2010

Kebahagiaan Hati

Salam sejahtera untuk diriku dan juga muslimin & muslimat sekalian. Al-Fatihah.
Dah bersawang dah dinding blog aku nie. Beberapa hari ni memang aku tak sempat nak buka blog nie. Nie dah tahap rindu ler nie. Hari nie aku nak wat cacatan tentang kebahagiaan hati. Kebahagiaan hati yang sedang aku alami.... Hidup memang tak pernah suram dari ujian. Hidup disulami dengan suka, duka, bahagian dan derita. Syukur Alhamdulillah sehingga ke saat ini aku masih lagi mampu bertahan dengan bantuan ALLAH Yang Maha Agung. Ciri-ciri kebahagiaan hati yang sedang aku lalui :
1. Merasa selamat dan gembira bersama keluarga dan rakan2.
2. Merindui suamiku walhal dia hanya pergi kerja... tak sabar2 nak jumpa dia, tunggu dia balik kerja cam tunggu dia masa bercinta pulak. Berdebar2 rasa hati.
3. Tenang jer bila berada di rumah. Seronok tengok keletah anak2.
4. Rumahku syurgaku.
5. Boleh menghadapi tekanan di tempat kerja dengan selamba. Kerja cam biasa.
6. Senyum dan ceria apabila bertemu rakan2 di tempat kerja.
7. Bahagia sangat bila bersama anak2 dan suami.
8. Perasaan rindu membuak2 kat mak & bapaku. Jom... balik kampung.
9. Bangun pagi... semangat nak teruskan hidup.
10. Tenang jer hati nie untuk menghadapi ketentuan hidup ini.
11. Yakin dan tawakal kepada ALLAH. Apa yang aku ada di dunia ini hanya pinjaman semata-mata.
12. Kepala tak runsing, jiwa tenang. Fikiran berfokus.

Syukur Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan