Rabu, 6 Januari 2010

Cepatnya masa........

Hah! ari nie dah 06hb Januari 2010. Wow! cepatnya masa berlalu. Ini bererti dah 6 hari kita semua berada di tahun 2010. Masa tidak akan menunggu kita, kita yang kena bijak untuk mengatur langkah melalui perjalanan masa. Hidup di dunia memang singkat. Tetapi yang singkat itulah yang membuatkan aku nie leka, lalai, alpa. Hai..... uban dah mula tumbuh, anak-anak pun dah makin membesar, kena beringat dan sedar2 lah diri nie. Eeeeemmmmm. Bulan depan 03hb Feb. anak teruna aku dah berumur 12 tahun. Alahai.... masa. Cepatnya!!!!!! Masih terasa perasaan gayat aku mengandung anak pertama, masih terasa lagi betapa risaunya aku saat nak melahirkan dia..... tup2 dah 12 tahun semua pengalaman tu berlalu. Mengenali ayahnya pun masih belum sepenuhnya. Walaupun dah menginjak ke tahun 14 usia perkahwinan aku, namun rasanya aku masih belum cukup mengenali sikap dan personaliti suamiku. Apa yang aku tahu, dia seorang suami yang cukup simple, seorang yang pemaaf dan responsbiliti. Alam rumahtangga biasalah ada pasang surutnya.... ada kala umpama dunia ini aku yang punya, ada kalanya umpama alahai...... sorang2 lagi bagus. Ish.... teruknya perangai aku nie. Bawa2 lah kepada perubahan sikap ya min ( diriku lah ). Umur dah makin meningkat, bawa2 lah bertenang dan bersabar. Hai hai hai hai.... Dok asyik berbloging dan facebook, Tesis aku tu tak siap lagi. nie dah final year. Alahai..... kalau hubby aku tahu perangai aku cam nie.... aku tahu dah dia nak kata apa, dia akan kata cam nie " Min.... tesis dah siap? Siapkanlah, senang kalau dah siap" Aku pulak akan jawab cam nie " Kejap lah.... sikit lagi tu... nak siapkanlah nie". Eeemmmm..... ni hubby aku lum sampai rumah lai nie, jap lai dia sampai aku pun off ler laptop nie. RELAX ar beb. Cepatnya masa....... YA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan