Ahad, 1 Mei 2011

Esok Anniversary Kami

Esok 02hb Mei genap 14 tahun usia perkahwinan kami. Rasanya segala pahit manis, onak duri dalam perkahwinan telah kami lalui bersama. Kisah suka duka dalam kehidupan juga silih berganti. Dalam hidup ini semuanya telah aku miliki. Aku bersyukur dalam usia 34 tahun, telah lengkap kehidupanku sebagai seorang wanita. Bergelar isteri, kekasih, ibu, pelajar, pekerja, anak kepada insan-insan yang menyayangi dan memerlukan diri ini. Kehidupan yang sungguh berwarna warni dan indah untuk dinikmati. Syukur atas anugerah Allah yang tidak terhingga. Memiliki sepasang cahaya mata yang comel, suami yang sentiasa memberiku sokongan moral untuk meniti kejayaan dalam pekerjaan dan kehidupan. Rumah perlindungan yang sangat sesuai untuk kami sekeluarga berteduh, kenderaan yang memudahkan kami beregrak ke sana ke mari untuk urusan hidup harian. Perjuangan hidupku kini adalah untuk anak-anak yang sedang membesar, mereka perlukan kasih sayang dariku dan suamiku untuk mengharungi kehidupan yang penuh cabaran ini. Semoga perkahwinan ini dapat ku pertahankan selagi hayat dikandung badan. Aku bukan insan sempurna yang sentiasa berada di jalan yang benar, ada kalanya aku tersimpang. Namun selagi hayat dikandung badan, selagi akad yang dilafaz belum digugurkan oleh yang hak, maka aku akan terus berjuang agar aku berada di jalan yang benar bersama suami dan anak-anak yang aku sayangi, kasihi dan cintai. Allah maha mengetahui. Hanya kepada NYA aku berserah dan bertawakal. Semoga kebahagiaan dan nikmat yang diberi ini dapat kurasai didunia dan akhirat, selamanya. Suamiku..... pimpinlah aku ke jalan yang lurus bersama Nur Kasih Illahi, aku amat perlukan huluran tangan keikhlasan darimu sayang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan