Rabu, 11 Mei 2011

Cabaran Kehidupan

Sepanjang 14 tahun perkahwinan ini terlalu banyak cabaran dan ujian yang kami hadapi. Paling menakutkan dan membuat hati ini tergugat ialah kehadiran orang ke tiga dalam perkahwinan. Sebagai seorang wanita yang mempunyai kelemahan dari segi hati dan perasaan membuatkan ada ketikanya termakan juga pujuk rayu seorang lelaki. Syukur Allah masih melindungi diri ini, diberi kesedaran dan kekuatan untuk kembali ke pangkal jalan.
Baru-baru ini, seorang rakan sejawat mencuba nasib untuk menagih kasih sayang dariku. Cuba bertahan agar tidak kecundang, hari-hari ayat-ayat cinta ditabur ke telinga, hampir cair jugak aku jadinya. Cuba bertahan agar tidak mengaibkan sesiapa. Semakin cuba bertahan semakin kuat godaan... kalau berdiam diri makin hanyut lah aku nanti.
Akhirnya aku sampaikan juga berita ini kat suami aku. Aku tahu apa akibatnya. Melentinglah dia, tapi aku tau suami aku seorang yang profesional. Suami aku nak jumpa mamat tak sedar diri tu. Tapi mamat tu dah tukar cerita pulak... katanya aku yang mohon bantuan dia.. dan dia dah jadi mangsa. Kurang ajar punya jantan. Aku agak dah lelaki hidung belang macam nie bila dia tersepit pasti akan tukar cerita dia. Dia yang goda aku dari mula sampai sekarang tak habis-habis.... aku dah bagi warning pun dia tak makan saman... bila kena sergah dengan laki aku mula mengelatat, mengelabah dan tukar cerita pulak. Tak apa... bagi yang penting dia jangan berani-berani nak try aku lagi lepas nie. Serabut aku dibuatnya. Benci betul aku kat jantan-jantan kurang ajar macam nie.
Pada 09.05.2011 jam 5.00 petang, mengadaplah aku depan bos dengan jantan tak tau malu tu sekali. Depan bos baru nak mengaku dia yang salah, dia yang mulakan dan janji tak buat lagi lepas ni. Janji depan bos dia akan call atau jumpa hubby aku mohon maaf. Bagus. Itu pun tujuan aku bongkar benda nie, aku nak dia stop buat benda merapu n goda aku nie. Aku rimas.
Sehingga 11.05.2011, aku tunggu dia call atau jumpa hubby aku minta maaf tapi hampeh... tak der pun. Aku tau jantan nie tak ikhlas langsung mengaku kesalahan dia. Jangan dia silap langkah... cuba/try/test goda n cuba menagih kasih sayang dari aku lagi... siap dia. Memang aku terus hantar report kat bos. Aku kena berwaspada dan jaga-jaga selalu. Jangan bagi dia start.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan