Sabtu, 17 April 2010

Syukur Alhamdulillah.

Syukur Alhamdulillah, berkat kesabaran atas ujian hidup kini kehidupanku telah lengkap dan sempurna. Memiliki sepasang cahaya mata, suami, rumah, kereta, kerjaya, pendidikan, keluarga bahagia. Allah telah menambah lagi nikmat dunia. Dulu aku hanya ada satu kereta kancil. 10 tahun berjasa kepada kami sekeluarga. Perjalanan utara selatan pun dia boleh bawa kami. Sepanjang aku ambil diploma, ulang alik JB-Segamat, JB-Melaka sehinggalah aku amin Degree, ulang alik JB-Penang. Tiap-tiap tahun balik ke Tapah, Perak ( Hari Raya ). Dari anak aku kecil sampai la nie dah umur 12 tahun dan 9 tahun, masih belum berhenti berkhidmat. Akulah drivernya ke sana ke mari sebab kereta kancil aku tu manual. Suamiku tiada kaki kanan jadi tak boleh drive. Kini, telah bertambah lagi satu kereta kepunyaan kami "Pesona Elegant". Alhamdulillah kereta ni adalah automatik. Suamiku pulak sudah ada lesen memandu, jadi sekarang nie dialah yang drive kereta baru kami tu. Aku sangat gembira. Allah telah menjadikan impianku satu kenyataan. Sejak suamiku kemalangan, aku sering berangan agar satu hari nanti suamiku dapat memandu kereta semula. Alhamdulillah, kini impianku semuanya menjadi kenyataan. Syukur Alhamdulillah atas nikmat anugerah ALLAH. Semoga nikmat-nikmat ini tidak membuatkan aku lupa diri. InsyaALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan