Rabu, 5 Ogos 2009

Semangat Diri

Syukur Alhamdulillah, masih ada kekuatan Allah beri untuk aku meneruskan perjuangan sebagai pelajar PJJ USM.
Setelah 1 bulan aku terima buku-buku rujukan yang dihantar oleh USM, baru hari ini aku dapat membukanya dan melayari e-portal PJJ. Mak oooi...... assigment dah nak kena hantar 12 Oktober 2009. Apa nak jadi ngan aku nie, dah tahun akhir pun masih dok sambil lewa lagi. Tapi tulah aku, sejak dari 1st year sampai dah final year ni pun aku masih wat tugasan2 tu last minute. Last minutelah yang selalunya membuatkan aku menguatkan semangat untuk menyiapkan tugasan2 tu. Alasan aku selalunya............ sibuk ngan kerja2 pejabat, sibuk melayan suami, sibuk ngan anak2. Balik kerja dah penat. Hujung minggu lak melayan dan merehatkan diri bersama-sama suami n anak2. Biasalah....... alasan yang aku berikan untuk diri aku bila aku jadi kelam kabut sebab date assigment dah nak sampai. Biasanya laki aku yang jadi mangsa, terpaksalah dia cari bahan-bahan kat internet. Dan biasa-biasanya dia jugalah yang terpaksa buat assigment aku. Aku berstatus pelajar PJJ, dia yang tolong wat assigment. Sekarang nie lai lah pulak, malam nie patutnya aku siapkan assigment, tapi aku dah blur tak der idea..... so...... apa lagi, aku pun masuk blog ler. Huby aku hanya boleh gelengkan kepada. Sorry sayang.
Semangat, semangat, semangat, semangat. Nak wat apa pun kena bersemangat. InsyaALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan