Isnin, 4 November 2013

Ujian dari NYA

Sejak semalam sememangnya hatiku berada dalam keadaan sedih yang tidak kepalang. Namun, aku yakin ini semua ujian Tuhan untuk menguji sejauh mana ketabahanku. Ya Allah, akulah hambamu yang hina dan lemah.
Pagi ini, aku keluar awal pagi. Sampai di opis aku terus sarapan dulu di tempat biasa. Tak semena-mena, abang duduk di hadapanku. Abang duduk, tengok mean...abang senyum. Dengan muka yang kelat mean membalas senyuman abang. Abang seolah-oleh dapat membaca kesunggulan yang sedang aku hadapi. Abang Tanya...kenapa mata tu.....Aku diam membisu.  Hanya senyuman ku lemparkan kepadanya. Dah siap sarapan...aku ajak abang...jom masuk opis. Abang menuruti tanpa banyak bicara. Mungkin dia faham. Samapi di opis...aku dapat sms dari abang " I luv u."  kemudian diikuti dengan 1 sms lain juga dari abang " Akan ku hapus airmatamu dengan kasih sayangku......". Terharu hatiku. So sweet....andainya Allah mengizinkan...maka jadilah ianya kenyataan. Mean juga saying abang. Tapi kita hanya manusia biasa yang tak dapat melawan ketentuan dan takdir Allah. inilah ujian hidup yang perlu mean tempuhi selagi nyawa di kandung badan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan